Marketing- en Communitymanager bij Filosofie Magazine

Een baan vinden met filosofie

Marketing- en Communitymanager bij Filosofie Magazine

Gezocht: marketing- en communitymanager

Een mooiere wereld door het delen van ideeën

Filosofie Magazine en filosofie.nl zijn op zoek naar een bevlogen

Marketing- en community manager 

Filosofie Magazine en filosofie.nl zijn er voor iedereen die een doordacht en betrokken leven wil leiden – van de geïnteresseerde leek tot de ingelezen filosofieliefhebber. Voor deze mensen maken we ons maandblad, de website filosofie.nl met bijbehorend online lidmaatschap en organiseren we filosofische festivals zoals Thinking Planet en het Waanzin Festival.

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die ons helpt om ons merk nog sterker te positioneren in het veld. Dat doe je door het groeiende online bereik verder uit te bouwen, lezers te binden aan ons blad en online platform, en het aantal off- en online abonnees te verhogen. 

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor de marketingstrategie en weet deze om te zetten naar creatieve, verrassende marketingcampagnes met heldere KPI’s
  • Je verdiept je in de tijdschriftlezer, online bezoeker, nieuwsbrieflezer en social mediavolger aan de hand van analysetools om zijn/haar wensen beter te begrijpen
  • Je werkt aan het uitbouwen van de community in samenwerking met onze online redacteur
  • Je verzorgt input op het gebied van merkstrategie als kader voor redactionele uitingen en marketingacties van onze e-commerce marketeer en abonnementenmarketeer
  • Je beheert een marketingbudget en weet dit effectief in te zetten voor advertenties, SEO/SEA, social media campagnes, affiliates met media-instellingen en losse-verkoopmarketing
  • Je monitort de customer journey, en grijpt voortdurend kansen om deze te verbeteren
  • Je gaat allianties aan met partners zoals uitgeverijen, media, opleidingsinstituten en organisaties op het gebied van filosofie en zingeving

Wat heb jij te bieden?

  • Je hebt ervaring met online marketing gecombineerd met een sterk commercieel inzicht
  • Je beschikt over minimaal HBO denk- en werkniveau
  • Je hebt kennis van on- en offlinemarketingstrategieën
  • Je hebt kennis van digitale marketing- en analysetools zoals Hotjar, Google Analytics en Google Adwords
  • Je hebt een grote liefde voor filosofie en boeken
  • Je hebt een hands-on mentaliteit, werkt gestructureerd en bent enthousiast

Wat hebben wij te bieden? 

  • Een zelfstandige functie in een betrokken team voor 32 uur per week
  • Vrijheid om richting te geven aan de branding van hét filosofiemerk van Nederland
  • Unieke kans om een bijdrage te leveren aan de online transitie van een grote uitgeverij
  • Marktconform salaris, flexibiliteit ook wat betreft thuiswerken, goed pensioen, reiskostenvergoeding, laptop en telefoon

Je komt te werken in het team van Filosofie Magazine (5 mensen) en legt rechtstreeks verantwoording af aan de hoofdredacteur. Filosofie Magazine (Filosofie.nl) maakt met de uitgeverijen Kosmos Persoonlijke Groei, Ten Have, Klement en AnkhHermes deel uit van Algemene Zingeving binnen de uitgeefgroep VBK.

Informatie en sollicitatie
Nadere informatie over deze functie kan worden ingewonnen bij uitgeefdirecteur Suzanne Ermers (sermers@vbkmedia.nl ). Je sollicitatie kun je richten aan Hilde van Straten, adviseur P&O. Solliciteren kan tot 15 februari via deze link.

Geen reacties

Je reactie toevoegen